13 Jun 2018

اداره تحصیلات تکمیلی

هدف تحصیلات تکمیلی

هدف از ايجاد دوره ماستري، گسترش دانش تخصصي و تربيت متخصصان و پژوهشگراني است كه با فراگيري آموزشهاي لازم و آشنايي با روشهاي پژوهش علمي، مهارت لازم را براي آموزش، پژوهش و خدمات پيدا مي‌كنند. اهداف در هر رشته بنابر مقتضيات هر رشته به صورت جداگانه تعريف خواهد شد.


درباره تحصیلات  ماستری

اساس مراکز تحصيلات عالي و پوهنتون ها در سراسر جهان عموما مبتني بر آموزش است و کليه خدمات، فعاليتها، برنامه ريزي ها و تلاش هايي که در اين مراکز انجام مي گيرند همه در راستاي تحقق اهداف آموزشي است. آموزش به عنوان يکي از اساسي ترين اصول شکل گيري هر سازمان، با گستردگي و تعاملات متفاوت مي باشد و همچنين به عنوان اصل اول در تربيت قواي بشري و استفاده صحيح از تکنولوژي و برنامه ريزي سيستمي، نقش غير قابل انکاري دارد.

بديهي است که چنين مقوله اي بايستي با برنامه ريزي حرفه اي و عملکرد گسترده و فراگير سازماندهي گردد. در دهه هاي گذشته کوشش بسياري در جهت ابداع روشهاي گوناگون به منظور بهبود آموزش و ارتقائ کيفيت آن انجام گرفته است. رشد و توسعه تکنولوژي آموزشي، افزايش و تنوع ابزار و وسايل کمک آموزشي گسترش سازمانهاي خدمات آموزشي در مراکز تحصيلات عالي همگي در جهت دستيابي به زمينه هاي هر چه بهتر و مساعدتر بمنظور کمک به ارتقاء کيفيت آموزشي و تلاش در جهت ارايه خدمات مناسب آموزشي است.


در باره اداره تحصیلات تکمیلی کاتب

در همين راستا معاونت علمي تدريسي پوهنتون کاتب با بررسي هاي مسلكي متعدد در سطح پوهنتون، راه اندازي مديريت تحصيلات ماستري را در دستور كار قرار داد كه پس از طي مراحل اداري در نهايت اين مديريت به تصويب رسيده و هم اكنون فعالیت می­نماید. اهم وظايف اين مديريت اجراي سياستهاي كلي و مصوب وزارت و اجراي مقررات آموزشي و طرزالعمل هاي موجود، گسترش کيفي و کمي فعاليتهاي آموزشي در حيطه تحصيلات ماستري و نظارت بر حسن اجراي فعاليتهاي آموزشي مرتبط در فاکولته ها و مراکز آموزشي پوهنتون مي باشد تا با ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در سطح پوهنتون، محصلان را از بدو ورود تا فارغ التحصيلي بطور مطلوبي مديريت و هدايت نمايد.

اين مديريت سعي خواهد نمود تا با هدايت، برنامه ريزي، نظارت، ارزشيابي و حمايت ستادي از فعاليتهاي كيفي آموزشي در حيطه تحصيلات ماستري با بهره مندي از فرهنگ سازماني مناسب و با بکار گيري كارشناسان خبره و تلاش در جهت استفاده از اصول مديريت كيفيت جامع و بهره مندي از فن آوري نوين در تسريع و كارآمد سازي فرآيندها و توسعه تحصيلات ماستري پوهنتون در جلب رضايت محصلان و اعضاي محترم کدر علمي گام برداشته و نهايت همت خود را براي پاسخ به نيازهاي ايشان صرف کند.


ماموریت اداره تحصیلات تکمیلی کاتب

تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاتب در نظر دارد که زمینه مناسبی را برای تحصیل در مقطع ماستری و دکتری فراهم ساخته و از این رهگذر نیروی انسانی متخصص را برای رشد. جامعه و کشور و رفع نیازمندی های نهادهای ملی و بین المللی تربیت نماید. همچنین سعی داردکه با بهره گیری از دانش اساتید متخصص و خبره و فراهم ساختن محیط شایسته علمی وتحقیقی در تولید علم سهم موثر گیرد.


اهداف یک ساله

به صورت کلی هدف از ایجاد دوره ماستری، گسترش دانش تخصصی و تربیت متخصصان و پژوهشگرانی است که با فراگیری آموزشهای لازم و آشنایی با روشهای پژوهش علمی، مهارت لازم را برای آموزش، پژوهش و خدمات پیدا می کنند.

  1. دایر کردن مقطع دکتری در رشته های حقوق جزا و جرم شناسی، روابط بین الملل واقتصاد
  1. گسترش و توسعه رشته های ماستری در رشته­ های، حقوق خصوصی، حقوق بشر، کامپیوتر ساینس، مدیریت، جامعه شناسی سیاسی
  1. انتشار نشریه علمی پژوهشی
  2. برگزاری نشست های علمی
  3. اخذ بورسیه برای دانشجویان فارغ التحصیل ماستری برای مقاطع بالاتر رشته حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، اقتصاد
  4. تأسیس کلینیک حقوقی و مرکز مشاوره اقتصادی –
  5. بهبود کیفیت پایان نامه ها از طریق دایرکردن ورکشاپ های تحقیق و پایان نامه نویسی برای دانشجویان
  6. ایجاد دوره های ارتقای ظرفیت برای استادان در بخش های روش تحقیق سطح عالی با معیار های استاندارد تحقیق، تافل زبان انگلیسی، اعزام محصلان برای فرصت های مطالعاتی به خارج.

تماس با ما

جهت معلومات بیشتر و پرسش سوال تان می­توانید از طریق آدرس­های زیر می­توانید با ما به تماس شوید

شماره تماس: 0729008316

ایمیل: graduate@kateb.edu.af

 

0 0 votes
Article Rating

اشتراک گذاری :

چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments