5 Jun 2021

امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه دولتی سیمرنگ (UNNES).

دانشگاه‌ کاتب و دانشگاه دولتی سیمرنگ اندونیزیا (UNIVERSITAS NEGERI SEMARANG “UNNES”) تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

دانشگاه کاتب، به ادامه‌ی همکاری‌هایش با نهادهای اکادمیک بین‌المللی، با دانشگاه دولتی سیمرنگ اندونیزیا جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خویش، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد. هدف از ایجاد این همکاری، فراهم‌ کردن دانش جهانی، انتقال تجربیات موفق و ایجاد بستری برای هم‌فکری دانشجویان دانشگاه کاتب با دانشجویان و استادان دانشگاه‌ دولتی سیمرنگ اندونیزیا است. نظر به این تفاهم‌نامه، هردو دانشگاه متعهد استند که برای هرگونه همکاری‌ علمی و رسیدن به چشم‌انداز هردو دانشگاه، همکاری داشته باشند.

بخشی از فعالیت‌های توافق‌شده میان طرفین شامل انجام تحقیق و فعالیت‌های علمی مشترک، تبادل دانشجو در مقاطع لیسانس و ماستری، کار روی پروژه‌های مشترک کوتاه‌مدت یادگیری، همکاری در برگزاری همایش‌ها، ‌کنفرانس‌ها و همکاری در نشر مقالات علمی می‌گردد.

این تفاهم‌نامه برای پنج سال معتبر است؛ طرف‌های تفاهم‌نامه متعهد استند که در این پنج سال همکاری و فعالیت‌های علمی مشترک خویش را توسعه بخشند.

دانشگاه کاتب تلاش دارد که با نهادهای اکادمیک بین‌المللی بیشتری فرصت همکاری علمی ایجاد کند؛ زیرا جوامع اکادمیک رو به جهانی‌شدن استند و دانشجویان افغانستان نیز نیاز دارند که از منابع جهانی برای کسب دانش استفاده کنند. دانشگاه کاتب در این عرصه تجربیات موفقی داشته‌است؛ زیرا این دانشگاه تا کنون با بیش از بیست نهاد اکادمیک ملی و بین‌المللی همکاری علمی داشته‌است؛ در تازه‌ترین رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه کاتب در جایگاه 101 ام قرار گرفته است.

کاتب؛ کانون نخبگان.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed