27 Jun 2018

ادارۀ تجارت

رشته‌ی اداره تجارت که یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین رشته‌های تحصیلی مقطع لیسانس به‌شمار می‌رود، فعالیت خویش را در زمینه‌ی تربیت دانشجویان در حوزه‌های مدیریت، مدیریت منابع بشری, مدیریت مالی, مدیریت بازاریابی, مدیریت تولید, رهبری و کارآفرینی آغاز کرده است. محصلان با فراگیری این رشته می‌توانند مهارت‌های لازم تحلیل‌گری داده، مدیریت و برنامه‌ریزی را بیاموزند.

امروزه رشته‌ی اداره تجارت در میان جوانان بسیار محبوب شده است. طی چندین سال گذشته این رشته به‌منظور دستیابی به توقعات زیاد صنایع محتلف، مبتنی بر ارزش‌های اصلی در تجارت مدیریتی و همچنین در زمینه‌ی منابع بشری به‌طور گسترده بهبود یافته است. تمامی این موارد نشان‌دهنده‌ی اهمیت این رشته است.

این رشته شامل مطالعه‌ی عمیق جنبه‌های مختلف تجارت و مدیریت است. اهمیت این رشته را می‌تواند به‌راحتی از طریق بررسی نیازهای لازم برای عضویت در یک شرکت سازمانی بررسی کرد. این رشته برای زمینه‌های مختلف مانند: تجارت بین‌الملل، حساب‌داری، مدیریت منابع بشری و امور مالی، بازاریابی، کارآفرینی و جنبه‌های مختلف تحقیقات تجاری تنظیم شده است.

ساحات کاری رشته‌ی ادارۀ تجارت:

پس از اتمام موفقیت‌آمیز رشته‌ی ادارۀ تجارت، فارغ‌التحصیلان قادر به درک عمیق، تدریس و تحقیق در زمینه‌های مختلفی مانند: مفاهیم مدیریت پیشرفته، مدیریت بازاریابی بین‌المللی، مدیریت منابع بشری، مدیریت تولید، درک مفاهیم مدیریت مالی، روند و اصول تجارت خواهند بود. این ویژگی‌ها برای عملکرد مربوط در انواع محتلف ادارات و تجزیه و تحلیل محیط کار در ادارات مورد نیاز است. پس از فراغت از رشته‌ ادارۀ تجارت و تکمیل تحصیلات، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند طیف گسترده‌ای از مشاغل و کار را نیز انتخاب کنن. فرصت‌های زیادی در انتظار آن‌ها است. هنگامی که آن‌ها تصمیم به ورود در یک زمینه‌ی خاص شغلی می‌گیرند، آن‎ها می‌‌توانند برای استخدام در سکتور خصوصی و دولتی و غیره اقدام کنند.

علاوه بر این‌ها، مزیت اصلی رشته‌ی ادارۀ تجارت این است که داوطلبان پس از اتمام دوره‌ی تحصیل می‌توانند به‌راحتی رشته‌ ماستری ادراۀ تجارت (MBA) را دنبال کنند. آن‌ها می‌توانند ضمن ادامه‌ی رشته‌ی ادارۀ تجارت، در رشته‌های تخصصی خویش نیز فعالیت داشته باشند. تخصص‌های مختلف در رشته‌ی ادارۀ تجارت شامل سیستم‌های امور مالی، منابع بشری و بازاریابی است.

با داشتن درجه‌ لیسانس ادارۀ تجارت، زمینه‌های شغلی فارغ‌التحصیل می‌تواند به طرز چشم‌گیری تغییر کند. رشته‌ی ادارۀ تجارت به متقاضیان کمک می‌کند که در سکتور خصوصی و دولتی منحیث رهبران سازمانی، مدیر منابع بشری، مدیر مالی، مدیر ارزیابی و مدیر تولید فعالیت کنند. به همین ترتیب، متخصصان این رشته می‌توانند انتظار حقوق و معاشات بالاتر داشته باشند؛ بنابراین، رشته‌ی ادارۀ تجارت گزینه‌ی خوبی برای انتخاب دوره‌ی لیسانس است.

سیستم آموزشی رشته‌ی ادارۀ تجارت:

مدت زمان تحصیل در رشته‌ی ادارۀ تجارت هشت سمستر یا چهار سال تحصیلی می‌باشد، که در مجموع 140 کریدیت درسی را شامل می‌شود. تعداد کریدیت‌ها قرار شرح زیر است:

– مضامین عمومی: 16 کریدیت

– مضامین اساسی: 32 کریدیت

– مضامین اختیاری: 9 کریدیت

– مضامین تخصصی: 77 کریدیت

– پایان‌نامه‌ی تحصیلی: 6 کریدیت

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed