6 Jun 2021

امضای تفاهم‌نامه با کالج سنت فرانسیس (St. Francis College).

دانشگاه کاتب با کالج سنت فرانسیس (St. Francis College) نیویورک تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد.

دانشگاه کاتب به ادامه‌ی همکاری‌هایش با نهادهای اکادمیک بین‌المللی، با کالج سنت فرانسیس، جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خویش، تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرده است. هدف از ایجاد این همکاری، فراهم‌ کردن دانش جهانی، انتقال تجربیات موفق و ایجاد بستری برای هم‌فکری دانشجویان دانشگاه کاتب با دانشجویان و استادان کالج سنت فرانسیس است. نظر به این تفاهم‌نامه، هردو نهاد متعهد استند که برای هرگونه همکاری‌ علمی و رسیدن به اهداف استراتژیک خویش، همکاری داشته باشند.

فعالیت‌های دانشگاه کاتب و کالج سنت فرانسیس در چارچوب این تفاهم‌نامه، شامل تبادل دانشجویان مقاطع لیسانس و ماستری، در برنامه‌های آموزشی دوجانبه و سه‌جانبه میان دانشگاه‌ها، اشتراک دانشجویان دانشگاه کاتب در برنامه‌‎های آموزشی کوتاه‌مدت در کالج سنت فرانسیس، ترتیب و کریکولم درسی برای برنامه‌های آموزشی دوجانبه و سه‌جانبه، توافق بر انتقال کریدیت درسی از یک نهاد به نهاد دیگری، برگزاری کورس‌های آنلاین از طرف کالج سنت فرانسیس برای دانشجویان دانشگاه کاتب و فراهم کردن فرصت مباحثه میان دانشجویان طرفین است. همچنین همکاری کالج سنت فرانسیس در بخش‌های آگاهی‌دهی در مورد دانش سلامت، تبادل و هم‌فکری دانشکده‌های طرفین و همکاری مشترک در بخش‌های تحقیق علمی، کریکولم درسی و برنامه‌های آموزشی فردی نیز شامل این تفاهم‌نامه می‌شود.

کالج سنت فرانسیس، یکی از کالج‌هایی است‌که در برگزاری برنامه‌های اهداف توسعه‌ی پایدار در دنیا پیشتاز است. این کالج‌، دانشگاه کاتب را کمک می‌کند که برنامه‌هایی در کریکولم درسی مقاطع لیسانس و ماستری ایجاد کند.

این تفاهم‌نامه برای پنج سال معتبر است؛ طرف‌های تفاهم‌نامه متعهد استند که در این پنج سال همکاری و فعالیت‌های علمی مشترک خویش را توسعه بخشند.

دانشگاه کاتب، برای رسیدن به چشم‌انداز خود، همواره تلاش می‌کند که با نهادهای اکادمیک بین‌المللی فرصت همکاری علمی ایجاد کند. جوامع اکادمیک رو به جهانی‌شدن استند، دانشجویان افغانستان برای این‌که بتوانند در سکوهای بین‌المللی رقابت کنند، نیاز دارند که از منابع جهانی برای کسب دانش استفاده کنند. دانشگاه کاتب با درک این مهم، تا کنون توانسته است با بیش از بیست نهاد اکادمیک ملی و بین‌المللی همکاری علمی داشته‌باشد؛ در تازه‌ترین رتبه‌بندی جهانی، دانشگاه کاتب در جایگاه 101 ام قرار گرفته است.

کاتب؛ کانون نخبگان.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed