1 Mar 2020

بازدید اعضای کلینیک حقوق از دانشگاه غرجستان ولایت هرات

اعضای کلینیک حقوقی دانشگاه کاتب در راستای پیشبرد برنامه‌های خود و آشنایی با کلینیک‌های حقوقی دانشگاه غالب و نهادهای عدلی و قضایی شهر هرات، یک سفر چهار روزه از تاریخ 26 تا 29 دلو 1398 برابر با ۱۵ تا ۱۸ فبروری ۲۰۲۰ به این شهر داشتند.
اعضای کلینیک حقوقی کاتب در بازدید از کلینیک حقوقی دانشگاه غالب؛ رییس محترم این دانشگاه جناب داکتر رهیاب به تشریح و تبیین فعالیت‌ها و ساختار کلینیک حقوقی غالب پرداختند. پس از ختم جلسه، اعضای کلینیک حقوقی و دانشجویان از بخش‌های مختلف دانشگاه غالب دیدن نمودند.
در ادامه، از انجمن مستقل وکلای مدافع شهر هرات بازدید شد که با استقبال بسیار صمیمانه و گرم ریاست محترم انجمن همراه بود. رئیس انجمن مستقل وکلای مدافع محترم استاد نادری جزئیات کاملی از کارنامه انجمن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد و شرح مفصلی از کارکرد مؤثر این نهاد را در بسط و توسعه عدالت قضائی در شهر هرات را بازگو نمودند که برای حضار آموزنده و شگفت انگیز بودند.
با هماهنگی ریاست محترم انجمن و رهبری کلینیک حقوقی دانشگاه غالب، بازدیدکنندگان از سارنوالی و محکمه استیناف شهر هرات نیز بازدید نمودند که این بازدیدها توأم با گشاده رویی و تکریم نهادهای محترم انجام شد. ریاست های محاکم استیناف، سارنوالی و انجمن وکلای مدافع فعالیتهای این نهادها و سطح دسترسی قضایی در ولایت هرات را تشریح نمودند و متقابلا اساتید و دایرکتر کلینیک حقوقی دانشگاه کاتب نیز اهداف این سفر و فعالیت دانشگاه و‌ کلینیک حقوقی کاتب را خاطرنشان نمودند.
در ادامه این سفر، اعضای کلینیک در یک سمینار علمی که از سوی دانشگاه غالب با مشارکت دانشگاه کاتب و دانشگاه دولتی هرات تنظیم شده بود، با عنوان «مسئولیت جزایی اشخاص در کد جزای افغانستان»، شرکت نمودند. در این سمینار، چهار موضوع: مسئولیت جزایی ناشی از قطع مذاکرات تجارتی، مسئولیت جزایی اشخاص حکمی، مسئولیت جزائی اطفال و مسئولیت جزایی ناشی از سفید امضاء مورد بحث و واکاوی قرار گرفت. در ختم این سمینار، دانشجویان کلینیک حقوقی دانشگاه کاتب و سایر اشتراک کنندگان به طرح سؤالات از اعضای پنل پرداختند.
عصر روز ۱۸ فبروری، تیم کلینیک حقوقی دانشگاه کاتب با دستاوردهای چشم‌گیر علمی- فرهنگی به کابل برگشت.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed