15 Dec 2019

ریاست دانشگاه کاتب در افتتاحیه برنامه کارآموزی با عنوان توانمندسازی زنان در عصر دیجیتال سخنرانی نمود

استاد علی احمد یوسفی رئیس دانشگاه کاتب در سخنرانی خویش در افتتاحیه این برنامه با معرفی کارکردهای دانشگاه کاتب در حوزه فن‌آوری دیجیتالی، بر نقش دانشگاه‌ها در تولید علم و فن‌آوری و همکاری میان دانشگاه‌ها و دولت تاکید کردند. ایشان پیشنهاداتی را برای ایجاد محورهای همکاری میان دانشگاه‌ها و دولت –بخصوص وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی- مطرح کردند. واگذاری مسئولیت ساخت و پشتیبانی نرم‌افزارهای کاربردی وزارت مخابرات، هماهنگی و حمایت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی از دانشگاه‌ها برای ساخت و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی سایر ادارات و وزارت‌خانه‌ها توسط دانشگاه‌های کشور، شناسایی و حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها دانشگاه‌ها در حوزه فن‌آوری، برگزاری دوره‌های کارآموزی برای محصلان بصورت دوامدار و تشریک مساعی با دانشگاه‌‌ها جهت بروزرسانی کریکولم آموزشی و طرح برنامه‌های جدید آموزشی متناسب با نیاز بازار کار در افغانستان؛ از پیشنهادات مطرح شده ایشان به وزارت محترم مخابرات و تکنالوژی معلوماتی بود.
دانشگاه کاتب در راستای سیاست همکاری با دولت و آموزش نیروی انسانی متخصص برای افغانستان و همچنان حمایت از دانشجویان فارغ التحصیل از جنبه فراگیری آموزش‌های کاربردی و افزایش توانایی آنها بر اساس نیازهای بازار کار، از این برنامه حمایت می‌کند.
این برنامه از طرف ریاست توسعه مهارت‌های دیجیتال وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی با همکاری دانشگاه‌های کشور با هدف ارتقای ظرفیت‌های تخنیکی و عملی محصلین خانم در رشته تکنالوژی معلوماتی و آغاز همکاری با دانشگاه‌های کشور راه اندازی شده است. در این برنامه کارآموزی، 50 نفر از محصلین خانم، با کار در بخش‌های عملی و تخنیکی شرکت افغان‌تلی‌کام آموزش‌های کاربردی را خواهند دید تا علاوه بر دانش تئوری، تجربه کار عملی را نیز بدست آورده و برای ورود به بازار کار آماده گردند.
مراسم افتتاحیه این برنامه، با حضور جلالتمآب دلبر نظری وزیر امور زنان، جناب هادی هدایتی معین اداری و مالی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، روئسای دانشگاه‌های خصوصی و دولتی، دانشجویان، شرکت‌کنندگان سومین دوره مسابقات ICPC دانشگاه کاتب و فعالین حقوق زنان در تاریخ 21 قوس 1398 برگذار شد.
در اخیر برنامه از برندگان مقام اول سومین دور مسابقات برنامه‌نویسی ICPC دانشگاه کاتب که در تاریخ 7 و 8 قوس 1398 برگزار شده بود، تقدیر شد و تندیس یادبود “فیض محمد کاتب” به جناب هادی هدایتی به نمایندگی از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی توسط استاد علی احمد یوسفی رئیس محترم دانشگاه کاتب، اهدا شد.

در باره سومین دور مسابقات برنامه نویسیICPC دانشگاه کاتب بیشتر بخوانید:

سخنرانی کامل ریاست دانشگاه کاتب را در کانال یوتیوب این دانشگاه ببینید:

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed