14 Jan 2020

سمینار دو روزه‌ی “توانمندسازی زنان با تاکید بر اهمیت تنظیم خانواده” با هدف آشنایی زنان با “صحت باروری” برگزار می‌گردد.

از آنجایی که صحت‌ یک مسئله‌ی چند بعدی است؛ در اقدام برای ارتقای آن، باید به تمام جوانب صحت فردی، جسمی، روانی، معنوی و صحت کلی جامعه توجه کرد. بر همین اساس باید به صحت زنان که پایه‌های اصلی خانواده و محور اساسی صحت، رشد، پویایی و اعتلای خانواده و جامعه هستند نگاه ویژه‌ای داشت. به دلیل نقش حساس زن و موقعیت و جایگاه بسیار با اهمیت او در صحت و سازندگی خانواده و جامعه، مراقبت و توجه به نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی، عاطفی و معنوی او نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و دقت بیش تری می‌طلبد.

همه‌ی گروه‌های زنان، نیازمند حمایت جدی برای ارتقای همه جانبه‌ی کیفیت زندگی و صحت هستند. درباره‌ی نقش و اهمیت صحت زنان، به دو نکته‌ی مهم باید اشاره کرد: اول، ارتباط صحتِ زنان با صحتِ خانواده و جامعه و دوم، اهمیت صحت زنان.

بررسی‌ها نشان داده است که بیماری و مرگ و میر مادر، بر صحت اعضای خانواده، آثار نامطلوبی به جا می‌گذارد و ناتوانی و رفتارهای آنها، می‌تواند بر همه‌ی ابعاد صحت خانواده اثر بگذارد.

بهداشت باروری،‌ یکی از ضرورت‌های اساسی و پیش نیازهای رسیدن به توسعه‌ی پایدار در جوامع کنونی است. براساس تعریف سازمان جهانی صحت، بهداشت باروری عبارت است از صحت جسمی، روانی و رفاه اجتماعی که مرتبط با سیستم تولید مثل و روند کارکرد آن است.

این مقوله با ارائه‌ی طیف وسیعی از خدمات صحی، صحت درتمام طول زندگی (از تولد تا مرگ) را در برگرفته و هدف آن کمک به افراد و خانواده ها در زمینه‌ی بهبود وضعیت صحی، توانمندسازی زنان، افزایش امکان دسترسی به مراقبت‌های صحی، صحت مادر و نوزاد، تشخیص و درمان نازایی، آموزش در زمینه‌ی بهداشت باروری، صحت دوران‌یائسگی، صحت سالمندان و به طور کلی، ارتقای سطح صحت تمام زنان و مردان با شرایط متفاوت (سن، مذهب و…) است.

مسئولان صحی باید به تولید مثل و باروری -که اصل بقای بشر و حقی برای زن است- توجه کنند و بر همین اساس، صحت، باروری و زایمان، از مهم ترین موضوع ها هستند.

ازین رو مرکز رشد محصلان و دانشکده طب معالجوی دانشگاه کاتب با همکاری انجمن اجتماعی امید در راستای تحقق هدف سوم از اهداف توسعه پایدار، که منجر به تقویت و ایجاد جامعه سالم می‌گردد؛ سمینار دو روزه‌ای را تحت عنوان “توانمندسازی زنان با تاکید بر اهمیت تنظیم خانواده” با هدف آشنایی زنان با “صحت باروری” برگزار می‌نماید.

مدرسین این برنامه؛ دکتر عباس‌علی رموزی، رئیس دانشکده طب معالجوی دانشگاه کاتب و دکتر معصومه واعظی، عضو هیئت علمی دانشکده طب معالجوی دانشگاه کاتب هستند.

این سمینار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مورخ 4 و 5 جدی 1398 در مسجد قهرمان کربلا واقع در سرک اول شهرک صفا، از ساعت 9:00 الی 11:00 برگزار می‌گردد.

یادداشت: اشتراک برای عموم بانوان، آزاد است.

سمینار دو روزه توانمند سازی زنان

سمینار دو روزه توانمند سازی زنان

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed