24 Nov 2020

طرزالعمل استفاده از تسهیلات و امکانات دانشگاه

مقدمه

دانشگاه کاتب به  منظور سهمگیری در انکشاف جامعه، تقویه فعالیت های تحقیقی و علمی از طریق افزایش همکاری ها، زمینه استفاده از خدمات و امکانات دانشگاه را نه تنها برای محصلان، استادان و کارمندان کاتب، بلکه برای عموم افراد جامعه نیز فراهم نموده است، طوریکه برنامه های اکادمیک دانشگاه تحت تاثیر قرار نگیرد و سهولت ها و امکانات مذکور در آن زمان، مورد استفاده استادان، محصلان و کارمندان دانشگاه نباشد. این پالیسی به منظور چگونگی استفاده از سهولت های دانشگاه توسط افراد و سازمان ها و مراکز بیرون از کاتب تهیه شده است.

سهولت ها و امکانات تحقیقاتی و لابراتواری:

دانشگاه کاتب  به منظور حمایت از فعالیت های تحقیقاتی و محققان کشور، سهولت ها و امکانات تحقیقاتی را نه تنها برای محققین، استادان و محصلان دانشگاه کاتب، بلکه برای سایر محققان و افراد جامعه نیز فراهم نموده است. چگونگی استفاده از امکانات و سهولت های تحقیقاتی و لابراتواری دانشگاه کاتب توسط افراد جامعه تحت شرایط ذیل صورت می گیرد:

1. درخواست رسمی مبنی بر استفاده از امکانات و سهولت مراکز تحقیقاتی، زمان و چگونگی استفاده به معاونت علمی

2. ارجاع درخواست، به ریاست تحقیقات جهت اجرائات بعدی

3. تنظیم چگونگی استفاده از مراکز تحقیقاتی، در قالب قرارداد و تفاهم نامه جداگانه بین استفاده کننده و ریاست تحقیقات

4. درخواست دهنده با متعهد گردد که در جریان استفاده از امکانات و سهولت ها، تمام قوانین و مقررات دانشگاه را مراعات نموده و در صورت آسیب به آن، خساره آن را مطابق اصول پرداخت می کند.

سهولت ها و امکانات کتابخانه:

با توجه به سیاستهای عام المنفعه دانشگاه کاتب و به منظور سهم گیری در ارتقاء سطح دانش در کشور، کتابخانه دانشگاه کاتب نه تنها برای محصلان، استادان و کارمندان کاتب، بلکه برای مراجعین مراجعین خارج از سیستم آکادمیک دانشگاه کاتب نیز خدمات ارائه می دهد. چگونگی استفاده از امکانات و سهولت های کتابخانه دانشگاه کاتب برای افراد جامعه قرار ذیل می باشد:

1. اشخاصی که در مراکز آکادمیک مشغول به فعالیت هستند،که در سمتهای “استاد، محصل کارمند” می باشند می توانند با ارائه مکتوب از ریاست مرکز مربوطه خویش، و گرفتن تائید معاونت علمی و تدریسی و ریاست تحقیقات دانشگاه کاتب از منابع کتابخانه استفاده کنند. که این اشخاص بعد از طی مراحل اداری، می توانند از تمام منابع کتابخانه که شامل مخزن کتابها و سالن مطالعه می باشد استفاده کنند.

2. اشخاصی که قصد استفاده از منابع کتابخانه را بصورت شخصی دارند، که اغلب محققین و نویسنده گان می باشند. می توانند با ارائه درخواست کتبی به معاونت علمی تدریسی که تائید ایشان و همچنین تائید ریاست تحقیقات را داشته باشد. به کتابخانه مراجعه کنند و با به امانت گذاشتن اصل تذکره و یا اصل پاسپورت خویش از منابع کتابخانه استفاده کنند.

3. منابع مرجع و منوگرافها فقط در حضور مسئول کتابخانه قابل استفاده می باشند. و سایر منابع با درج محدودیت زمانی می توانند در سالن مطالعه مورد استفاده قرار گیرند.

سالون های کنفرانس:

سالون های کنفرانس دانشگاه کاتب ظرفیت 300 تا 500 نفر را در یک زمان دارا می باشد. این سالون ها دارای تجهیزات لازم به شمول سیستم ویدیو کنفرانس، پروجکتور، وای فای، چوکی های مناسب، سیستم صوتی، ایرکاندیشن و کمره های امنتیی می باشند که از آن نه تنها برای برنامه های دانشگاه، بلکه سازمان ها و افراد بیرون از دانشگاه نیز استفاده می شود. پروسه استفاده از این سالون ها برای افراد غیر از دانشگاه قرار ذیل می باشد:

1. درخواست رسمی مبنی بر استفاده از سالون کنفرانس به شمول زمان، هدف و چگونگی استفاده به دانشگاه

2. معاونت علمی پیشنهاد مربوط را جهت اطمنان از تطبیق استندردهای اکادمیک و قوانین دانشگاه بررسی نموده و آن را به بخش اداری ارجاع می دهد.

3. در صورت موافقت، بخش اداری و خدمات زمینه استفاده از آن را فراهم می کند.

4. درخواست دهنده با متعهد گردد که در جریان استفاده از امکانات و سهولت ها، تمام قوانین و مقررات دانشگاه را مراعات نموده و در صورت آسیب به آن، خساره آن را مطابق اصول پرداخت می کند.

برنامه های آموزشی، سیمینارها، ورکشاپ ها:

استفاده از برنامه های آموزشی، سیمینارها و ورکشاپ های دانشگاه کاتب، با توجه به نوع برنامه، می تواند بصورت رایگان و یا در مقابل فیس معین برای افراد شرکت کننده صورت گیرد. مشخصات برنامه، اشتراک کننده ها، نحوه ثبت نام، پرداخت فیس/رایگان بودن، زمان، مکان و سهولت های هر برنامه با توجه به طرزالعمل برگزاری نشست های علمی دانشگاه، تنظیم شده و از طریق سایت و صفحات مجازی دانشگاه و دانشکده های مربوطه اطلاع رسانی می گرد..

 

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed