13 Oct 2020

رونمایی و نقد کتاب “اصول و مبانی جنتیک”

 در این سمینار دکتر سید محمد رضا حسینی آمر تحقیقات طبی دانشگاه غالب و متخصص (Ph.d ) و دکتر ذبیح الله اقبال آمر دیپارتمنت پاراکلینیک دانشکده طب ،دانشگاه کاتب به عنوان داوران اشتراک ورزیده بودند، که با مطالعه دقیق کتاب نظرات، پیشنهادات و انتقادات شان را بیان کردند.
در نخست برنامه با تلاوت چند از کلام الله مجید توسط قاری شکرالله سروری آغاز گردید، سپس سرود ملی کشور پخش گردید. در ادامه دکتر سید حمید موسوی رئیس مرکز تحقیقات علمی دانشگاه کاتب ایراد سخن نمودند، ایشان ضمن ابراز تشکری از دکتر عباسعلی رموزی بابت زحمات شان در تالیف این کتاب، چاپ و تکثیر آن را در پیشرفت جامعه علمی کشور مفید بیان کردند. همچنان در مورد حمایت دانشگاه کاتب در چاپ آثار علمی و تحقیقی اساتید دانشگاه بیان نمودند که دانشگاه کاتب بعنوان یک دانشگاه تحقیق محور در سطح کشور بوده و توانسته نسبت به سایر دانشگاه در قسمت تحقیقات پیشی بگیرد و در قسمت چاپ آثار علمی در این چند سال موفق بوده است و توانسته است کتابهای مختلفی در سطوح مختلف چاپ نماید و در دسترس عموم قرار داده است.
در ادامه برنامه دکتر سید محمد رضا حسینی بیان داشتند که چاپ کتاب فوق الذکر بسیار مفید، ارزشمند، بی بدیل و جامع در حوزه جنتیک و مباحث مالیکولی است و میتواند وابستگی به کتاب های بیرونی مخصوصا کتاب های چاپ شده در کشور ایران را کمتر کند. ایشان در مورد کتاب های رفرنس بیرونی چنین بیان کردند که یکی از مشکلات این کتاب ها اصطلاحات به کار برده در این کتاب ها می باشد که درک و فهم آن برای شاگردان در داخل کشور بسیار سخت می باشد، از این جهت تالیف و چاپ این کتاب در کشور می تواند در قسمت یادگیری بهتر دانشجویان را کمک کند. دکتر حسینی در قسمت داوری کتاب نیز به نکاتی اشاره کردند، خصوصاً در قسمت چاپ شدن متن های داخل کتاب بصورت رنگه، که این کامنت ها و پیشنهادات توسط مولف مورد قبول قرار گرفت تا در چاپ های بعدی این اصلاحات مد نظر گرفته شود. در قسمت بعدی دکتر ذبیح الله اقبال به عنوان داور دوم کتاب جنتیک نیز صحبت کردند و نظرات و انتقادات شان را بیان کردند، ایشان بیان داشتند که کتاب به چاپ رسیده مفید و ارزنده واقع شده است و کمک به سزایی برای دانشجویان رشته های علوم طبی خواهد کرد، دانشجویان قبل از این کتاب های انگلیسی و فارسی را مطالعه می کردند که مشکلات زیادی در قسمت درک آن داشتند ولی حالا با چاپ این کتاب این مشکلات تا جایی حل شده است، در قسمت مشکلات کتاب، نقاط قوت و ضعف نیز کامنت هایی داشتند که توسط مولف پذیرفته شد تا در چاپ های بعدی مرفوع گردد.
در اخیر دکتر راموزی ضمن تقدیر و تشکر از داوران و اشتراک کننده گان سمینار در مورد نظرات و نقد های وارد شده توسط داوران اشاره نمودند، که نظرات داوران منطقی و درست بوده و تلاش می گردد در چاپ بعدی تمامی نقاط مد نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed