2 Dec 2019

سومین دور مسابقات برنامه نویسی منطقه ای ICPC در تاریخ های 7 و 8 قوس در دانشگاه کاتب، شعبه برچی برگزار گردید

مسابقات برنامه نویسی ICPC پرسابقه­ترین و معتبرترین مسابقات برنامه نویسی در سطح دنیا است که دانشکده کمپیوترساینس دانشگاه کاتب تنها نهاد دانشگاهی در افغانستان است که مجوز برگزاری این مسابقات در سطح منطقه را در اختیار دارد و امسال برای سومین دور متوالی آن را به شکل موفقانه مدیریت و اجرا نمود. امسال در این مسابقات 49 تیم از پوهنتون­های ولایت کابل، ولایت ننگرهار و همچنین 9 تیم از کشورهای ایران و هند شرکت نموده بودند. یک تیم برتر این مسابقات، برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور روسیه اعزام خواهد شد.

در روز اول، مراسم افتتاحیه مسابقات با سخنرانی ریاست محترم دانشگاه، استاد علی احمد یوسفی و ریاست دانشکده کمپیوترساینس، استاد مرتضی نیکزاد آغاز گردید. هر دو سخنران بر لزوم گسترش مهارت­های عملی محصلین در کنار مهارت­های علمی آنها تاکید نموده، برگزاری مسابقات اینچنینی را گام مهمی در این راستا برشمردند. همچنین استاد یوسفی بر تعهد دانشگاه کاتب برای تامین هزینه مسافرت تیم اول به مسابقات جهانی در صورت پیروزی تیمی از دانشگاه کاتب تاکید نموده، ابراز امیدواری کردند که سایر پوهنتون­ها نیز در این مورد از وظیفه خود کوتاهی ننمایند. در ادامه این مراسم دکتر سید محمد احمدی به نمایندگی از داوران به ایراد سخن پرداختند و ضمن بیان قوانین مسابقات، برنامه نویسی را تجربه ای شگفت انگیز از خالق و مخلوق بودن در عین زمان دانستند که موفقیت در آن در گرو لذت بردن از این تجربه دانستند. نهایتا پس از صرف نان چاشت، تیم­های حاضر به تمرین جهت آمادگی برای مسابقات پرداختند.
در روز جمعه 8 قوس، مسابقات بطور رسمی از ساعت 8 صبح آغاز و به مدت 5 ساعت دوام یافت و اشتراک کنندگان به حل مسائل طراحی شده از سوی داوران پرداختند که رقابت پرشور و تنگاتنگی را رقم زدند. سپس بعد از صرف نان چاشت، مراسم اختتامیه با حضور معاونت محترم مالی و اداری دانشگاه کاتب، استاد محمد ضیا شفایی، ریاست تحقیق، نوآوری و ساینس وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی محترم داکتر صاحب جاوید بکتاش، داوران و اساتید دانشگاه و محصلین برگزار گردید و از تیمهای برتر تقدیر بعمل آمد.

استاد محمد ضیا شفایی بر تعهد دانشگاه کاتب در راستای اعتلای علمی و فرهنگی جامعه تاکید نمودند و داکتر جاوید بکتاش نیز ضمن تشکر از دانشگاه کاتب و مسئولین برگزاری این مسابقات، محصلین را به استفاده حداکثری از فرصت­های اینجنینی دعوت نمودند. سپس استاد اسدالله محمدی به نمایندگی از داوران با برشمردن مهمترین نکاتی که در عملکرد محصلین شاهد بودند، بر برگزاری عادلانه مسابقات صحه گذاشته و از این جهت مسئولین مربوطه را شایسته تقدیر دانستند.

در مسابقات امسال، تیم­های اشتراک کننده از سوی پوهنتون کاتب با حضور حداکثری و حل بطور متوسط 3 سوال از مجموعه سوالات، بالاترین نمره میانگین را در بین سایر پوهنتون ها کسب نمودند که این موفقیت را به این تیمها و مربیانشان تبریک عرض می­داریم.

در انتها دانشگاه کاتب مراتب سپاس و قدردانی خود را از مسئولین برگزاری مسابقات، محصلینی که بطور داوطلبانه، روزها برای آماده­سازی سالن مسابقات همکاری نمودند و اساتید و محصلین از پوهنتون­های مختلف که در مسابقات اشتراک نمودند ابراز میدارد.

 

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed