30 May 2018

معرفی مرکز زبان‌های بین‌المللی

دانشگاه کاتب نظر به چشم انداز خود که تبدیل شدن به یک دانشگاه معتبر در سطح کشور و منطقه است، مرکز زبان‌های بین المللی را ایجاد نموده است، تا دانشجویان در کنار دروس آکادمیک و تخصصی خود، زبان‌های بین‌المللی را به صورت آکادمیک بیاموزند.

مرکز زبان‌های بین‌المللی دانشگاه کاتب، با داشتن برنامه‌ریزی مشخص، مدون و استادان با تجربه، سعی در دانش افزایی دانشجویان دارد. این مرکز با بهره گیری از نهادهای خارجی، صنوف معیاری و تجهیزات سمعی و بصری معیاری، آموزش زبان را برای متقاضیان به صورت معیاری، طبقه بندی شده و آکادمیک ارایه نموده است.

اکثر استادان مرکز زبان های بین المللی دارای سند تافل می باشند. همچنین این مرکز با بهره گیری از تکنولوژی روز، تافل کلینیک را تأسیس نموده است. دانشجویانی که دورۀ آمادگی تافل را سپری می نمایند، ابتدا به صورت مجازی امتحان تافل را سپری نموده؛ نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی می‌کنند؛ پس از رفع نقاط ضعف خود قادر خواهند بود نمرات عالی در امتحان تافل اخذ نمایند.

دانشگاه کاتب با داشتن اساتید مجرب و با سابقه، مواد درسی معیاری، محیط آکادمیک با امنیت عالی، سیستم معتبر مورد تأیید مرکز تسول در کانادا و آکسفورد سرت انگلستان، هر چهار مهارت را در دانشجویان رشد داده، دانشجویانی با توانایی علمی و عملی تحویل جامعه می نماید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی:

امروزه با رشد تکنالوژی و پیشرفت چشمگیر علوم، دنیا به منزله دهکدۀ کوچک گردیده است و این پیشرفت به سرعت ادامه دارد. انسان ها برای همگام سازی خود، نیازمند آموختن زبان انگلیسی هستند که در حال حاضر زبان تکنالوژی و علم روز است. بدین منظور دانشگاه کاتب مرکز زبان انگلیسی و  سیستم آموزشی DEL خود را ایجاد نموده است تا این زبان بین‌المللی را به متقاضیان آموزش دهد.

DEL چیست و چه کاربردی دارد؟

DEL شکل اختصار شده (Diploma in English Language) ، به معنی دیپلوم زبان انگلیسی می باشد. سیستم DEL یک سیستم کاملاً معیاری هست که توسط استادان خبره و با تجربه تدریس می گردد، و کسانی که این دوره را ختم نمایند، یک دیپلوم زبان انگلیسی از مرکز زبان کاتب، یک دیپلم معتبر از اکسفورد سرت انگلستان، و نیز مدرک بین‌المللی تسول از ونکوور کانادا دریافت می نمایند.

این سیستم برای کارمندان وزارت مالیه به شکل 9 ماهه تعریف شده است. این برنامه مدون از سطح مبتدی آغاز می­شود و الی سطح عالی و نیز آماده گی برای تافل جریان دارد. هر سطح در این سیستم، شامل یک دوره 26 جلسه درسی است. در سیستم 12 ماهه، هر فرد 6 روز هفته و روزی یک و نیم ساعت درس می خواند.

 

هر فرد که این دوره انگلیسی را ختم نمایند، مهارت های پنجگانه ذیل را کسب می نمایند.

1. Academic Reading TOEFL oriented

2. Academic Writing TOEFL oriented

3. Academic Listening TOEFL oriented

4. Academic Speaking

5. Academic Grammar

 

اهداف اصلی DEL چیست؟

1. ارتقا ظرفیت کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان.

2. توانمند سازی کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان در آموختن و به کارگیری زبان انگلیسی.

3. استفاده کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان از منابع خارجی (کتاب ها، مجلات و…) برای تحقیقات و پیشبرد کارها و درسها.

4. توانایی دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر بین المللی.

5. افزایش مهارت های ارتباطی داخلی و بین المللی.

کریکولم دورۀ آموزشی زبان انگلیسی (DEL):

دوره آموزشی زبان انگلیسی نه ماهه (DEL) در دانشگاه کاتب پنج روز در هفته تدریس می‌گردد. صنوف DEL از ابتدائیه الی سطح عالی روزانه یک نیم ساعت و در 30 جلسه برگزار می‌شود.

فراگیری صنوف DEL، فراگیران را با مهارت‌های خواندن (Reading)، شنداری (Listening)، گفتاری (Speaking) و نوشتاری (Writing) آشنا می‌سازد.

اطلاعات سطح اول
مدت زمان دوره دستور زبان 14 جلسه
دو ماهه

52 جلسه (52 ساعت)

خواندن 10 جلسه
لغات 6 جلسه
شنیداری 9 جلسه
مدرس: — گفتاری 11 جلسه
پالیسی نمره دهی
سهم‌گیری در صنف 2
کارخانگی 5
حاضری 3
امتحان 100
نمره نهایی
نمره درجه وضعیت
۱۰۰-۸۰ A کامیاب
۸۰-۷۰ B کامیاب
70-65 C کامیاب
65-60 D اخذ امتحان دوباره
59 E ناکام

0 0 votes
Article Rating

اشتراک گذاری :

چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments