8 Jul 2021

نشر صد و سومین مقاله‌ی علمی و پژوهشی از آدرس دانشگاه کاتب.

مرکز تحقیقات علمی دانشگاه کاتب برای تحقق اهداف توسعه پایدار (هدف سوم: اطمینان از زندگی سالم و توسعه رفاه پایدار برای همگان در هر گروه سنی) صد و سومین مقاله‌ی بین‌المللی را در حوزه‌ی ویروس کرونا از آدرس دانشگاه کاتب نشر کرد.

مقاله‌ی علمی و پژوهشی Yusuff Adebayo Adebisi کادر پژوهشی مرکز تحقیقات طبی دانشگاه کاتب تحت عنوان

“The use of antibiotics in COVID-19 management: a rapid review of national treatment guidelines in 10 African countries”

در ژورنال ISI و معتبر “Tropical Medicine and Health” از سری ژورنال‌های معتبر BMC و از انتشارات معتبر Springer Nature با ضریب تأثیر 2.12 از آدرس دانشگاه کاتب نشر شد.

خلاصه‌ی این مقاله قرار زیر می‌باشد:

مقاومت ضدمیکروبی تهدید پنهان بیماری کووید-19 است که جان هزاران تن را قبل از همه‌گیر شدن، گرفت. با یک بیماری همه‌گیر با مقیاس کووید-19، مقاومت ضد میکروبی با استفاده بیش از حد از انتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند ما را به دوران قبل از آنتی‌بیوتیک برگرداند. دلیل دیگر برای مقاومت ضد میکروبی، استفاده گسترده و غیر ضروری از انتی بیوتیک‌ها بوده که باعث ظهور و گسترش عوامل بیماری‌زای مقاوم شده است. این مطالعه با هدف بررسی سریع رهنمودهای درمانی ملی برای کووید-19 در 10 کشور آفریقایی (غنا، کنیا، اوگاندا، نیجریه، آفریقای جنوبی، زیمبابوی، بوتسوانا، لیبریا، اتیوپی و رواندا) انجام شد وپیامدهای حاصله از مقاومت ضدمیکروبی را در این قاره بررسی کرد. یافته‌های این مطالعه نشان داد که انتی‌بیوتیک‌های مختلف، از جمله؛ آزیترومایسین، داکسی‌سایکلین، کلاریترومایسین، سفتریاکسون، اریترومایسین ، آموکسی‌سیلین، آموکسی سیلین/کلاولانیک اسید، آمپی‌سیلین، جنتامایسین، بنزیل پنی‌سیلین، پیپراسیلین / تازوباکتام، سیپروفلوکساسین، سفپیم، وانکومایسین، مروپنم و سفوروکسیم برای مدیریت بحران کووید-19 توصیه شده است. از آن‌جاکه کرونا یک بیماری ویروسی نگران‌کننده است و فقط تعداد کمی از بیماران کرونا می‌توانند به عفونت مشترک باکتریایی مبتلا شوند. این مطالعه تأکید بر استفاده‌ی محتاطانه و منطقی از انتی‌بیوتیک‌ها در مدیریت بحران ویروس کرونا در افریقا دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مقاله را از این لینک دانلود نمایند.

 

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed