14 Feb 2021

وبینار علمی تحت عناوین “چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی” و “توان‌بخشی اقتصاد هند در زمان کرونا” برگزار شد.

دانشکده اقتصاد دانشگاه کاتب با همکاری دانشگاه الله‌آباد هند وبینار علمی تحت عناوین “چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی” و “توان‌بخشی اقتصادی کشور هند در زمان کرونا” را به تاریخ 22 دلو 1399 برگزار نمود.  در این وبینار، موضوع “چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی” توسط استاد محمد شاکر عزیزی و موضوع “توان‌بخشی اقتصادی کشور هند در زمان کرونا” توسط استاد ای.کی. موکرجی ارائه گردید.

این وبینار توسط خانم اکتا ورما آغاز گردید. در ابتدای این وبینار، خانم ورما ارائه دهندگان این وبینار را که هر کدام آقای محمد شاکر عزیز آمر دیپارتمنت ادارۀ تجارت و استاد ای.کی. موکرجی، رئیس دانشکده تجارت دانشگاه الله آباد بودند؛ معرفی نمد.

در ابتدای این وبینار، استاد موکرجی در مورد چالش‌ها در زمینه اقتصاد و تحصیلات صحبت نمودند. برعلاوه، ایشان به موارد چون کارهای دولت هندوستان در زمینه توان‌بخشی این اوضاع در آن کشور نیز اشاره نمود.

استاد موکرجی اظهار نمود که تنها سکتوری که شیوع ویروس کرونا آن را کمتر تحت تأثیر قرار داده است، سکتور کشاورزی بود، زیرا مردم روستا نسبت به مردم شهری از امنیت صحی برخوردار بودند. همچنین ایشان اشاره نمودند که توان‌بخشی سکتور سازمان یافته به نسبت آسان‌تر از توان‌بخشی سکتور غیر سازمان یافته است زیرا ما در زمینه‌ی سکتور غیر سازمان یافته اطلاعات کافی در دست نداریم. استاد موکرجی در پایان صحبت‌های خود به سوالاتی که از طرف اشتراک کنندگان مطرح گردید، پاسخ‌های جامعهی ارائه نمود.

در ادامه، آقای محمد شاکر عزیز سخنان خویش را در مورد چالش‌ها و فرصت‌های آموزشی در زمان کرونا آغاز نمود. تمرکز صحبت‌های آقای عزیزی در مورد تأثیررات منفی ویروس کرونا بر آموزش و موسسات تحصیلات بود و چگونه افغانستان در مقابل این ویروس واکنش نشان داد.

همچنین، آقای عزیز در مورد وضعیت قرنطین در افغانستان، و آمار ارقام محصلان و شاگردانی که از تحصیل دور بودند صحبت نمودند. ایشان با اشاره به رویکرد جدیدی یادگیری از تکنالوژی، صحبت‌های خود را در مورد فرصت‌ها و چالش‌های این رویکرد صحبت نمود. آقای عزیزی در اخیر صحبت‌های خود به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ ارائه نمود.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed