17 Jul 2021

وبینار علمی “نقش مدیریت منابع انسانی در توسعه‌ی پایدار”.

وبنیار علمی تحت عنوان “نقش مدیریت منابع انسانی در توسعه‌ی پایدار” به روز شنبه تاریخ 26 سرطان 1400 از طریق نرم‌افزار زوم و به‌صورت زنده از طریق صفحه‌ی مجازی دانشگاه کاتب نشر شد. این وبینار توسط استاد محمد شاکر عزیزی، آمر دیپارتمنت ادارۀ تجارت، دانشکده‌ی اقتصاد، دانشگاه کاتب ارائه شد. مجری این وبینار استاد جواد احمدی، یکی از استادان رشته‎ی ادارۀ تجارت در دانشگاه کاتب، بود.

در آغاز وبینار، استاد احمدی در مورد اهداف هفده‌گانه‌ی توسعه پایدار صحبت نموده و نقش کشور را در راستای تحقق این اهداف مشخص کرد. سپس، آجندای قرن 21 و اهداف توسعه هزاره (Millennium Development Goals –MDGs) را معرفی کرد.

سپس، استاد محمد شاکر عزیزی، ارائه دهنده‌ی وبینار، در مورد منابع انسانی،  مدیریت منابع انسانی، توسعه پایدار و رشد کشور صحبت کرد. استاد عزیز اشاره بر همایش زمینی که در برازیل برگزار شد، گفت که در این همایش روی مباحث مختلف بحث صورت گرفت که سه بحث مهم آن توسط سران کشورهای مختلف تصویب شد. آن سه بحث قرار زیر می‌باشد:

– حفاظت از محیط زیست

– توسعه‌ی اقتصادی

– توسعه‌ی اجتماعی

استاد عزیزی توسعه پایدار چنین معرفی کرد:

“توسعه‌ی پایدار عبارت از پروسه یا فرایندی است که آینده مطلوبی را برای جامعه‌ی بشری متصور می‌سازد.” استاد عزیز در ادامه بیان کرد که امروز بحث توسعه‌ی پایدار به یک بحث جهانی مبدل شده است و هر کشور که خواهان آینده مطلوب است باید منابع انسانی را در محور توجه و اولویت قرار بدهد.

در ادامه، استاد عزیز در مورد چالش‌های مدیریت منابع انسانی بیان نموده گفت که بزرگترین چالش در این راستا، استفاده درست از توانمندی‌ها، مهارت‌ها، دانش و ظرفیت منابع انسانی می‌باشد.”منابع بشری عبارت از بهره‌بردای از سرمایه‌ی انسانی است. این سرمایه انسانی شامل: مهارت‌ها، دانش، ظرفیت و توانمندی می‌باشد.” استاد عزیز در تعریف منابع بشری بیان کرد.

در اخیر این وبنیار، استاد عزیزی در مورد راهکارهای دولت در مدیریت منابع بشری صحبت کرد. این راهکارها قرار زیر می‌باشد:

– فراهم‌سازی آموزش رایگان برای همه؛

– افزایش سرمایه‌گزاری روی جوانان؛

– حمایت وسیع از سکتورهای خصوصی؛

– ایجاد دانشگاه‌های معتبر، کتابخانه و غیره؛

– تطبیق برنامه‌های سوادآموزی در مناطق صعب‌العبور؛

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed