25 Oct 2019

پالیسی آزادی های آکادمیک پوهنتون

1. اعضای اکادمیک و دانشجویان، دانشگاه کاتب آزادی اکادمیک را در مسیری که همسو با آموزش و پژوهش مسئولانه است، بکار برده و در تولید و نشر دانش سهم گیرند.

2. تمامی عبارات و اظهارات اکادمیک، باید منطقی و عقلانی با حسن نیت و وضاحت بیان گردد و عاری از هر گونه خشونت، خرافات و تعصب باشد.

3. مرزهای آزادی بیان اکادمیک تا حدی خواهد بود که به عملکرد خلاف قانون نیانجامد و باعث تضعیف و تهدید آزادی های علمی دیگر اعضای اکادمیک و دانشجویان نگردد.

4. فعالیت های علمی و پژوهشی اعضای اکادمیک و محصلان همسو با حسن شهرت دانشگاه کاتب و قضاوت منصفانه در رابطه با حوزه های کاری دانشگاه حفظ و تقویت گردد.

5. تعهد به آزادی اکادمیک اعضای علمی دانشگاه می تواند ارزشهای مطلوب جامعه را ترویج دهد و با نقد و به چالش کشیدن خرافات و باورهای نادرست اجتماعی صادقانه و مسئولانه، گسترش مرزهای دانش و انتشار آن را محقق کند.

6. اعضای اکادمیک و محصلان در دانشگاه آزاد هستند تا در چارچوب ضوابط قانونی و حفظ ارزشهای ملی و دینی، تحقیقات و گفتمان های اکادمیک و انتقادی را بدون واهمه از قرار نگرفتن موضوعات در اولویت های دانشگاه به پیش ببرند.

7. در موارد نقض آزادی های اکادمیک، و تعارض و تناقض در اجرای مسئولانه آزادی های اکادمیک دانشگاه از طریق کمیته انضباطی به موضوع رسیدگی می کند و مطابق با ضوابط موجود، اقدامات لازم انجام می دهد.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed