22 Dec 2020

ورکشاپ “کار با حیوانات آزمایشگاهی (رت)”

در این ورکشاپ ابتدا دکتر موسوی ریاست تحقیقات ضمن خوش آمد گویی دانشجویان بیان نمود که ما نیازمندیم تا با برگزاری چنین ورکشاپ‌ها بتوانیم مفاهیم طبی را به صورت تخصصی و عملی آموزش ببینیم. دکتر موسوی روی موضوعات از قبیل: اهمیت و ضرورت استفاده از حیوانات لابراتواری در تحقیقات طبی، موارد اخلاقی و برخورد انسانی با حیوانات لابراتواری، برخی از ویژگی‌های حیاتی و رفتاری موش‌های لابراتواری، وظایف افراد که با حیوانات کار می‌کنند، محل و شرایط نگهداری حیوانات، بیولوژی و تشخیص جنسیت حیوانات، جفت گیری حیوانات، حمل و نقل حیوانات، مقید کردن حیوانات، انواع روش‌های تزریق، روش‌های خون گیری، یوتانزی (مرگ آسان) حیوان و در اخیر جراحی حیوانات آزمایشگاهی بصورت مفصل صحبت نمود.
در ادامه، داکتر حسین بیانی راد مدیر مراکز تحقیقاتی اشاره نمود که در شرایط کنونی جای افتخار است که ما توانستیم اولین ورکشاپ اصول کار با حیوانات آزمایشگاهی (رت) را انجام دهیم. دکتر بیانی اشاره نمود که به علاوه دروس نظری ما نیازمندیم که به صورت عملی روی حیوانات آزمایشگاهی کار نمایم تا بتوانیم به صورت تخصصی تمام مفاهیم طبی را بیاموزیم.
سپس، آقای داود نجفی مدیر مرکز رشد محصلان اشاره نمود که مرکز رشد محصلان برنامه‌های وسیعی را جهت رشد و پویایی دانشجویان در نظر دارد، آقای نجفی از دانشجویان خواست که برای برنامه‌های بعدی مرکز رشد محصلان با همکاری مرکز تحقیقات ایده‌ها و نظریات سازنده‌ی شان را شریک نمایند تا بتوانیم برنامه‌های مفیدتر و بهتر داشته باشیم، در ادامه کار روی سه حیوان صورت گرفت که در دانشجویان توانستند به صورت عملی نکات ذیل را آموزش دیده و کار نمایند.
– آشنایی با محیط زیست حیوانات
– مقید کردن حیوانات
– تعیین جنسیت حیوانات
– آشنایی با جفت گیری حیوانات
– آشنایی با انواع روش‌های تزریق
– آشنایی با روش‌های خون گیری
– جراحی و آشنایی با اعضای داخلی بدن حیوانات
در اخیر این ورکشاپ، به اشتراک کنندگان سرتفکیت اهدا گردید.
 

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed