1 Apr 2019

گزارش بازدید هیئت بازنگران مسلکی وزارت تحصیلات عالی از دانشگاه کاتب

 

هیئت محترم بازنگران مسلکی ریاست ارتقای کیفیت و اعتباردهی وزارت تحصیلات عالی به منظور ارزیابی از تطبیق معیارهای ارتقای کیفیت و اعتباردهی از تاریخ 5 الی 8 حمل 1398 از دانشگاه کاتب بازدید به عمل آورد.

در جریان این بازدید 4 روزه و در روزهای اول و دوم، هیئت محترم بازنگر با رهبری پوهنتون، ریاست های پوهنحی ها، آمرین دیپارتمنت ها، اعضای کمیته تضمین کیفیت، نماینده های شوراها و کمیته های مختلف پوهنتون، استادان، مدیران و کارمندان اداری، محصلان مقاطع لیسانس و ماستری در جلسات جداگانه راجع به تطبیق معیارهای ارتقای کیفیت و اعتباردهی بحث و تبادل نظر نمودند.

در جریان روزهای سوم و چهارم، اعضای هیئت محترم بازنگر از معاونت ها، دانشکده ها، دیپارتمنت ها، دفتر مرکزی ارتقای کیفیت و دفاتر تضمین کیفیت در سطح دانشکده ها، ریاست تحقیقات، مراکز تحقیقاتی (علوم طبی، کمپیوترساینس، علوم اقتصادی، حقوق و علوم سیاسی)، مدیریت های امور محصلان، فارغان، سیستم ناد، مدیریت مالی و اداری، مدیریت منابع بشری، مدیریت پلان گذاری و موثریت، مدیریت انکشاف مسلکی، مدیریت خدمات، حفظ و مراقبت، مدیریت روابط عمومی، جندر، کلینیک و مرکز مشاوره حقوقی دانشگاه، شفاخانه کاتب، لابراتوارها (طب، کمپیوترساینس و انجنیری)، کتابخانه ها، مراکز تکنالوژی معلوماتی، مرکز امتحانات بین المللی، سالون های اجتماعات، بخش های امنیتی، صحی و دفتر ارتباطات استراتژیک و بین المللی پوهنتون در هر دو شعبه مرکز و برچی بازدید نموده، اسناد و شواهد تطبیق معیارهای ارتقای کیفیت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

یکی از دستاوردهای مهم در عرصه تحصیلات عالی افغانستان، برنامه اعتباردهی و ارتقای کیفیت می باشد و تطبیق دوامدار معیارهای ارتقای کیفیت در جهت استاندارد سازی و ارتقای کیفی تحصیلات عالی افغانستان لازم و ضروری می باشد.

هیئت رهبری پوهنتون کاتب از تلاش های ریاست ارتقای کیفیت و اعتباردهی وزارت تحصیلات عالی در جهت بالابردن کیفیت تحصیلات عالی و نظارت دوامدار از تطبیق معیارهای تضمین کیفیت تقدیر و تشکر می نماید. همچنین از هیئت محترم بازنگران مسلکی این ریاست که با حوصله مندی تمام، در یک فضای دوستانه و با رعایت معیارهای مسلکی در جریان 4 روز پوهنتون کاتب را مورد بازنگری قرار دادند، تشکر و سپاسگزاری می نماید.

اشتراک گذاری :

چاپ

Comment is not allowed