30 May 2018

مرکز مشاوره دانشجویی کاتب

آشنایی با فعالیت های مرکز مشاوره دانشجویی کاتب

در دنیای امروز که فرصت های زیاد پیش روی انسان وجود دارد «انتخاب درست» اهمیت زیادی پیدا کرده است. بهترین انتخاب را کسانی خواهند داشت که شناخت کامل تری نسبت به خود، فرصت ها و راهکارهای رسیدن به آن داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که انسان در هر موقعیتی  از زندگی که قرار دارد، در صورتی موفق خواهد بودکه  بتواند اسباب لازم زندگی به همان روش را برای خود آماده ساخته و استفاده نماید. دانشگاه  کاتب با بهره گیری از برجسته ترین  مشاور روانشناس برای اولین بار در افغانستان با توجه به نیاز دانشجویان در زمینه خدمات مشاوره، سعی کرده است با در نظر گرفتن نیاز های دانشجویان، گام دیگری در ارتقاء کیفیت زندگی آنها بردارد . مرکز مشاوره دانشجویی کاتب با شعار ارتقای سطح فرهیختگی و دانایی دانشجویان و توانمند سازی آنها در ابعاد تحصیلی، فردی، خانوادگی و شغلی تمام تلاش های خود را در ارائه مشاوره های لازم جهت رسیدن به این اهداف به کار خواهد بست. ما دانایی را لازمه ی توانایی هر فرد در هرموقعیتی می دانیم چرا که «توانا بود هرکه  دانا بود».


فعالیت های مرکز مشاوره دانشجویی کاتب

مشاروره تحصیلی

نیاز انسان به راهنمایی و مشاروه با دیگران در تصمیم گیری، انتخاب و به کارگیری راه حل های مناسب  در زندگی ، برکسی پوشیده نیست . خصوصاً در زمان هایی که فرد ناچار به انجام و انتخاب های مهمی است . قاعدتاً چنین مشاوره و انتخاب ها ، کمک بسیار زیادی در اقدامات درست و مناسب او خواهد داشت و از تضییع و اتلاف سرمایه های مادی و معنوی جلوگیری خواهد نمود. بیشتر شکست های تحصیلی و شغلی بخاطر نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی موضوع و انجام انتخاب های نا درست است. به همین جهت مشاوره در زمینه انتخاب های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی اهمیت فراوان دارد.

بر این اساس، مرکز مشاوره دانشجویی کاتب در زمینه های تحصیلی به دانشجویان خدمات زیر را ارائه می نماید.

  1. مشاوره و استعداد یابی گرایش ها و علاقه مندی تحصیلی دانشجویان بر اساس آزمونهای معتبر
  2. مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی مستمر
  3. مشاوره و آشنایی روش های مطالعه ، تقویت حافظه و تمرکز ذهن
  4. روش های موفقیت در ارائه کنفرانس و صحبت در جمع
  5. مشاوره و معالجه اضطراب امتحان

مشاوره فردی و عاطفی

مشاوره فرصتی است برای در میان گذاشتن آنچه  در درون شماست  با یک فرد متخصص، بی طرف، بدون تعصب و رازدار که می تواند به شما کمک کند تا مهارت های جدید را یاد بگیرید و راه های برخورد  با مشکلات و مسائل زندگی را طوری بیاموزید که بتوانید از بروز مشکلات عاطفی ، ارتباطی و شخصیتی پیشگیری کرده و یا جهت حل آن اقدام نمایید.

مرکز  مشاوره دانشجویی کاتب  در این بخش ، در زمینه ها زیر به دانشحویان راهنمایی و مشاوره ارائه می نماید:

مشکلات خلقی (افسردگی)

  1. مشکلات اضطرابی و تشویش ، وسواس
  2. بروز بحران ها و داغدیدگی­ها
  3. مسائل عاطفی و عشق
  4. مشاوره ازدواج
  5. سازگاری باهم لیلیه ها
  6. غم غربت

مشاوره و آموزش های گروهی

انسان موجودی است اجتماعی ، از این جهت بسیاری از مسایل و مشکلات که جنبه ی اجتماعی دارد ممکن است بوجود آید تحقیقات نشان می دهد که این گونه مشکلات در جمع گروه بهتر حل خواهند شد. بر این اساس بخشی از خدمات مرکز مشاوره کاتب در جلسات گروهی و آموزشی ارائه خواهد شد که تعدادی از آنها قرار زیر است:

  1. مشاوره گروهی مدیریت اضطراب امتحان
  2. مشاوره گروهی مدیریت اضطراب صحبت در جمع یا سخنرانی
  3. آموزش مهارت های ده گانه زندگی بر اساس موضوعات سازمان بهداشت جهانی مانند: مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری و حل مسئله ، کنترول خشم و استرس و…
  4. آموزش قبل از ازدواج
  5. آموزش مدیریت استرس در محیط کار
  6. آموزش مهارت ها تحقیق مانند: پروپوزل نویسی ، مونوگراف نویسی ، تهیه پرسش نامه، مقاله نویسی و نوشتن مقالات علمی – تحقیقی ، کاربرد آمار در تحقیق و آشنایی با SPSS
  7. آموزش کار آفرینی و خلاقیت
  8. آموزش پیشبرد کارهای گروهی (team work)
  9. روش مطالعه وتقویت حافظه

اجرای تست های هوش ، استعداد و شخصیت

برای رسیدن به هدف های تحصیلی و شغلی نیازمند به برنامه ریزی هستیم . لازمه یک برنامه خوب این است که ما از توانمندی ها و استعداهای  خود آگاهی داشته باشیم ، این آگاهی زمانی کامل می گردد که با یک متخصص مشورت کرده و از طریق تست های معتبر به این هدف برسیم.

مرکز مشاوره کاتب سعی دارد از طریق اجرای تست های معتبر اولاً به دانشجو برای جهت یابی مسیر زندگی مشترک و ازدواج، تحصیلی و شغلی کمک نماید و ثانیاً به شناسایی افراد با استعداد و توانمند در جهت هدایت به سمت بورسهای تحصیلی و شغل های مناسب بپردازد.

امروزه در بسیار از کشورها و دانشگاه های معتبر دنیا با اجرای  این برنامه از هدر رفتن استعداد ها و سرمایه ها جلو گیری می گردد. از طرقی با اجرای تست های استعداد یابی و رغبت سنج ، علایق و تیپ شخصیتی دانشجو مشخص شده و بر اساس آن رشته تحصیلی و شغل انتخاب می گردد. به این طریق  دانشجو از زندگی احساس رضایت مندی بیشتری خواهد داشت


انجام سخنرانی ها

مرکز مشاوره دانشچویی کاتب با استراتیژی «آموزش برای همه »و شعار «دانش قدرت است» تعداد زیاد موضوعات سخنرانی در نظر دارد که در زمان های مناسب  در هر ترم ارائه خواهد شد . تعدادی از این موضوعات قرار زیر است:

  1. مهندسی ذهن یا NLP
  2. عشق
  3. ازدواج و انتخاب همسر
  4. گام های موفقیت
  5. مدیریت زمان اصول برنامه ریزی

شرایط و روش هماهنگی

  1. مراجعه به روابط عمومی دانشگاه کاتب و ثبت نام و هماهنگی
  2. پرداخت هزینه
  3. هماهنگی نهایی توسط مرکز مشاوره تعیین زمان دقیق مشاوره
  4. مراجعه جهت مشاوره در زمان تعیین شده قبلی
0 0 votes
Article Rating

اشتراک گذاری :

چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments